InStream

Norsk radio er fremst i verden på digitalisering og etter overgangen til DAB i 2017 står Norge sterkt digitalt. De nasjonale kanalene har svært høy dekning i befolkningen. Høsten 2019 passerer radio lineær-TVs dekning i befolkningen og er således det største tradisjonelle dekningsmediet i Norge. Nå er tiden inne til å utnytte denne posisjonen og lansere innovative, digitale, fremtidsrettede annonsemuligheter.

Figuren viser utviklingen i den daglige radiolyttingen i Norge (for alle kanaler). Det har vært en forventet nedgang i lytting etter overgang til DAB, men radiolytting er nå virkelig på tur opp igjen. 34 uker ut i 2019 er lyttertallene på et høyere nivå enn i 2017, og det er stadig voksende. Over 2,86 millioner nordmenn lytter til radio hver eneste dag.

Tall hentet fra Advantedge, Kantar 2015-2018/ Team Nielsen uke 1-34 2019.

InStream fra SmartSpot bytter sømløst ut annonser i direkte radiosendinger med datadrevne, målrettede budskap i sanntid. Du når akkurat de lytterne du ønsker, når det passer deg, med et budskap som appellerer til hver enkelt. Kombinert med vår unike dataplattform for lyd øker vi annonsenes relevans for både lytter og annonsør, enten man ønsker bred dekning eller et budskap spisset mot smalere målgrupper.

Smartspot kan booke kampanjer på tvers av radiokanaler og podkaster for en optimal bred dekning, målrettet forsterkning og høy effektivitet (ROI) til lyttere på mobil, nettradio, smarthøyttaler eller i bil. Radios høye dekning er perfekt for bygging av kjennskap og merkevare, mens podkast gir mulighet for en mer personlig og nær kommunikasjon til smalere lyttergrupper.

Vi kaller dette hørselens magi og er stolte av å tilby målrettet og datadrevet lydannonsering for første gang i Norge.

Kontakt oss på annonsere@smartspot.no for å prøve eller lære mer.

Kontakt oss

Fullt navn
Selskap
Henvendelse

SmartSpot

Del av P4-gruppen
Serviceboks 817
2626 Lillehammer
Telefon: 61248444

Annonsere på SmartSpot

Legge innhold på SmartSpot