P4 girer opp digital lydannonsering med Tom-Eirik Bergholt på laget

P4-gruppen leder utviklingen av nye digitale produkter på radio, og har ansatt Tom-Eirik Bergholt som selger og rådgiver for digital lydreklame for å styrke satsingen ytterligere.

Foto: Tom-Eirik Bergholt ansatt som selger og rådgiver

Lydmediet har svært gode tider med økende bruk av podkast, strømmet radio, smarthøyttalere, lydbøker og musikktjenester. Dette gjør at annonseproduktene også digitaliseres tilsvarende det som tidligere har skjedd med online display- og video.

P4-gruppen har tatt en ledende rolle i dette arbeidet, og som et ledd i dette er Tom-Eirik Bergholt ansatt i stillingen som Digital Audio rådgiver. Bergholt kommer fra broadcast-avdelingen i mediebyrået Carat og jobber nå tett med P4-gruppens kunder og mediebyråer for å øke fokuset og salget av digital, målrettet lydannonsering på podkast og strømmet radio

 -Tom-Eirik kjenner bransjen og har en usedvanlig god markedsforståelse, så jeg vet at det strategiske arbeidet med vår digitale lydannonsering nå er i de aller beste hender, sier kommersiell direktør i P4-gruppen, Terje Dagestad-Larsen  

I P4-gruppen selges all digitallydannonsering på tvers av enheter og avspillere på en egen lydbørs med merkenavnet Smartspot. Nylig ble det satt i drift en avansert infrastruktur for å kunne målrette digitale lydannonser i hver enkelt radiostrøm og podkast uavhengig av type avspiller.

- Jeg er ydmyk og supermotivert for å få jobbe videre med den digitale lydsatsningen til P4-gruppen, og det som særlig trigger meg er at produktet er såpass ferskt, sier Tom-Eirik Bergholt. - Her ligger det uante muligheter, spesielt nå som forbruket av streamet lyd bare øker og øker blant befolkningen, sier han.